meskerem.reismee.nl

1ste berichtje vanuit Zuid-Afrika!!

Hallo Allemaal,

Ik zithier alweer bijna een week en ik ziehet eigelijk als een heerlijke vakantie.We, Elke enik, zijn inmiddels lekker uitgerust van deintensieve tijdvan het voorbereiden op de reis en het afscheid nemen, en genieten van elk moment hier. Nog heelhartelijk bedanktvoor jullie leuke steun enadviezen..

Dit is mijn eerste berichtje vanuit Zuid-Afrika en natuurlijk is de vraag: Wat vind je van Zuid-Afrika? G-E-W-E-L-D-I-G haha!! Na een lange trip van ongeveer 24 uur kwamen we uiteindelijk in Durban aan. Omdat het in Nederland rond de 0 graden was toen ik wegging had ik een t-shirt en een dikke trui aan. Die dikke trui ging op het vliegveld van Durban gelijk uit omdat daar de hitte je tegemoet kwam (Het was daar die dag 28 graden).

Ikhebwoensdag mijn eerste introductiedag gehad en daarbij gingen we met alle internationale studentennaar een grootwinkelcentrum (soort hoog-catherijne idee) en daar konden we shoppen. De prijzenvan kleding en eten zijn niet goedkoper en soms zelfs nog duurder danin Nederland. Hmmm ja dat valteen beetjetegen, maar ja wezittenook ineen ontzettend toeristisch gebied aan de kust.

Na het shoppen zijn we met zn allen naar het zwembad gegaan en die avond zijn we met zn uit eten geweest op florida road. Ons werd verteld dat die 'road' helemaal geweldig was;veel restaurants, veel bezienswaardigheden,hotels enclubs en vooral veilig.Dat viel behoorlijk tegen maar ja ik kanook nikszeggenals ik er maar 1x ben geweest. We zijn steeds met een groep van ongeveer 4 amerikanen, 2 canadezen, 1 norweegse en wij 2 nederlanders dus opzich kunnen we ons engels zeker wel goed leren. Maar er zijn nog meer internatinale studenten hier hoor maar ze zijn niet allemaal zulke teamworkers als wij ;)

Vandaag kregen we uitgebreid informatie over de universiteit, de veiligheid en natuurlijk HIV/Aids. Dat is echt een issue wat in Zuid-Afrika hoogin de agenda staat, en daarom staan er ook verschillende tentjes op dit terrein waar je je gratis kan laten testen op HIV/Aids of een SOA en delen ze ook overal voorbehoudsmiddelen uit.Ik vind hetopzich wel goed om te zien dat er echt iets aan dit probleem gedaan word, want het feit is dat meer dan 20% van de inwoners van Durban HIV heeft!!

Morgen kunnen we als het goed is onze vakken uitkiezen, ons inschrijven en een extra sport, weinig geld,uitkiezen.Bijvoorbeeld, surfles is 100R (9euro)voor de zes maanden dat je daar ben (exclusiefmateriaal).Nog een leuk weetje, de universiteit bestaat uit ongeveer85% Zulu's (dat is de zwarte bevolking van Zuid-Afrika). Daar was ik echt nog een soort verbaasd over; wel leuk hoor :D

Als laatste zal ik nog maar even vertellen over veiligheid in Durban. Naast het heerlijke weer, de vriendelijkheid en de behulpzaamheid van de mensenzijn we ook gewaarschuwd voor deplekken die we absoluut niet moeten bezoeken, zoals het strand 'south beach'. Ook zijn er dingen die weabsoluut niet moeten doen, zoalsbellen op straat of je tas op je rug doen. Wat jejuist wel moet doen is alles goed op slot houden,zoalsje kamer en de koelkast, want daar is gelijk de tweede dag alonze sinasappelsap en wortelsuitgestolen. Dit betekent niet dat je bang over straat loopt, maar als je dit weet ishet gewoon makkelijker voor je zelf en kun je je focussen op de mooie dingen die er inZuid-Afrika zijn. En dat zijn er heeeeel veel!!Alleen de campus is al een tropische jungle!

Check de foto's...groetjes, Meskerem

Reacties

Reacties

Anne

Hé!

Je klinkt enthousiast... :) Leuk! Je kamer is klein maar het ziet er gewoon nog een soort van gezelliger uit als op de foto's die je van dat andere meisje liet zien... met al die kaarten en foto's en jou grijnzende hoofd.. :P

Ik beloof je bij deze dat ik allen tijde je blog lezen, want ik ben veel te benieuwd hoe het met je gaat om dat niet te doen, alleen vergeef me vast dat ik niet altijd zal reageren, want een reactie sturen is ook nog soort van een kunst apart... Dat er foto's op je blog staan is trouwens wel erg leuk! Een foto zegt soms meer dan duizend woorden... :P

Maar geniet ervan! (dat doe je zo te horen al, maar toch)... En ik hoor wel weer van je!! Groetjes!

Marie-Louise

Hé Mem,

Fijn dat je het zo goed bevalt, je klinkt heel enthousiast! Je kamer is klein, maar fijn, zal k maar zeggen. Leuk al die kaarten en foto's, 'k zag mijn kaart ook hangen... Toch wel gek idee dan, dat je zo ver weg zit.... Maar goed, via deze site kan ik je een beetje volgen. Ik hoop af en toe een berichtje hier achter te laten. Lijkt me leuk met zo'n internationale groep optrekken. Veel succes met je opleiding!

Groetjes van je nicht

Di

Ha Meskerem!

Goed om te lezen dat jij goed bent aangekomen en al aardig iets van de do's en de don'ts afweet. Heel veel plezier daar en groet Elke van me.

Have fun en je weet het he, maak please foto's van de big 5 en van het voetbal voor mij. ;-)

xxx uit het koude Kopenhagen :-D

PS,
Als je mij wil volgen: www.dilusha.waarbenjij.nu

Geerke

Hi Mem,

Ik kom net terug van me ski vakantie en las dat je veilig bent aangekomen. Leuk hoor.. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt daar..
Ziet er in ider geval goed uit op de foto's.
En je haar zit nog prima zie ik :P

Nou veel plezier en geniet ervan!
Ik lees je verhalen wel weer..

Groetjes Geer

Lilian Brouwer

ha Meskerem,

had je nog geen gedag gezegd, daarom wens ik je alsnog een fijne en leerzame tijd toe daar!
Zal vast nog 's kijken via deze site hoe je het er maakt....

Groetjes van Lilian Brouwer.

jannie rietveld

Hoi Mem,leuk dat je zo gauw reageert en fijn dat ik het gelijk kon vinden.Het begin is goed dus geniet er verder van,we houden het helemaal bij.Leuk hoor.
groetjes van Theo, jannie en Thierry en Tony.

Gea

Hoi Mem.
Prachtige foto's van de reis joh, wat een geweldig zicht hadden jullie. Onwijs leuk om van je te lezen en je kamer te "zien". Ik vond het echt heel jammer dat ik niet naar Schiphol kon komen bij je vertrek en dan te horen dat je pa ook nog ziek was die dag, BALEN zeg. Maar goed te horen dat alles uitstekend verlopen is en je het naar je zin hebt. Fijn dat de wereld door de digitale communicatie een stukje kleiner geworden lijkt te zijn.
We weten dat we God overal bereiken kunnen. Wij Hoorden vanochtend in de kerk de kinderen zingen:

Je hoeft niets in te toetsen,
geen nummer, geen adres.
Je hoeft geen bericht te sturen:
geen mail, geen sms.
Je hoeft niet eens te kloppen
of te drukken op een bel.
Begin gewoon te praten en God is er.
Dat is pas snel.

God luistert altijd
als je tot hem bidt.
Hij wil je altijd helpen,
Waar je ook (mee) zit.

Lieve Mem; ver weg maar in God vlakbij. Een fijne tijd gewenst en we volgen je hier.

Liefs,
Gea

CarinArdjan

Leuk om wat van je te lezen!!
We zijn blij dat je veilig bent aangekomen en het naar je zin hebt.
Welke vakken (en sport) heb je uitgekozen?

Groetjes,

CarinArdjan

Herm

Hej mems!! Alles goed daar? Ziet er echt superleuk uit daar :D Kmis je wel een beetje hoor mems :p maar heel veel plezier nog, maak er een mooie tijd van! Spreek je snel! Xx herm

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!