meskerem.reismee.nl

Sawubona!

Hey Hey

Er is weer veel gebeurd hier...Eigelijk teveel om op te noemen, maar ik het belangrijkste wil ik toch graag delen met jullie.

Allereerst heb ik een geweldig weekend gehad, waarin we op safari zijn geweest. Dat was echt zo mooi!!! Ik wist niet dat dieren in wild zien zoveel mooier was dan in de dierentuin...

We hebben vorige week vrijdag een auto gehuurd en naar een rit van ruim 3 uur kwamen we aan bij onze lodge in de buurt van het safaripark. Heel toevallig....de eigenaar van deze lodge was een Nederlander (wat we gelijk hoorden aan zijn Nederlandse accent). Hier hebben we de nacht doorgebracht en de volgende dag zaten we van 6 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds in een jeep door het Hluhluwe park heen. We hadden best wel geluk want het weer hielp ook goed mee...het was droog maar een beetje fris, wat voor de dieren wel lekker is. We hebben dan ook echt alles gezien wat we maar gezien wilden hebben, behalve een luipaard en een cheeta. Veel dieren hebben we ook dicht langs onze jeep zien lopen en 1 keer was het zo dat we zelfs zo dichtbij kwamen dat een olifant agressief achter ons aan kwam rennen. Dus je kan wel zeggen dat weook grote risiko's hebben genomen om de dieren te zien haha

Afgelopen woensdag ben ik naar een voetbalwedstrijd geweest in het nieuwe WK stadion. We konden een ticket krijgen voor maar 40 rand (ongeveer 4 euro), dus ik wilde dat zeker een keer doen. Ik ben nu toch in het land waar het WK word gehouden dus dan wil ik toch even een keer in het stadion zijn geweest. Het was een wedstrijd van Zuid-Afrika tegen Namibie en het stond gelukkig nog 1-1. Ik zeg gelukkig want Zuid-Afrika speelt echt heel slecht, maar het maakte voor dit keer niet uit want het was een vriendschappelijke wedstrijd. We zijn met een hele groep studenten gegaan en het was heel gezellig. De atmosfeer was heel ontspannen en iedereen liep gewoon normaal weg nadat het was afgelopen... totaal het tegenovergestelde van de sfeer die er hangt bij een voetbalwedstrijd in Nederland. 'T Was een hele leuke ervaring!

Ik krijg het nu ook drukker met school. Ik moet heel veel lezen, en dingen op internet zoeken, maar omdat de computers overdag vaak bezet zijn, kan ik alleen 's avonds kort op internet, waardoor ik vaak niet heel veel tijd meer heb om te mailen en te msnen met jullie, mijn goede vrienden in Nederland ;) Ik heb daarnaast ook twee sporten uitgekozen: Latin dance en basketbal. Latin dance is vooral leuk en basketbal doe ik meer voor mijn conditie.

We hebben al plannen gemaakt voor onze paasvakantie. Eerst gaan we naar Kaapstad en daarna naar Johannesburg. We hebben inmiddels vooral veel contact met de lokale bevolking (mijn donkere huidskleurkomt in dit geval heel handig van pas, want ze komen sneller naar mij toe voor een praatje), en veel studenten vindenhet leuk om ons hun woonplaats te laten zien. Een meisje woont in Johannesburg en zij heeft ook weer vrienden die ons in Kaapstad kunnen rondleiden en daar kunnen we dan ook overnachten. Ook anderen hebben ons al aangeboden om ons rond te leiden in andere delen van Zuid-Afrika. Op deze manier kunnen we op een goedkopere manier dit land, met zijn verschillende culturen en achtergronden, leren kennen.

xxx

ps. ik heb heel veel foto's van ons safari-avontuur

Reacties

Reacties

Anne Don

Het zij je geheel en al vergeven dat je niet de hele boel gaat rond mailen... Als je het mij maar vergeeft, dat ik alle groots nieuws uit Bodegraven ook lekker doormail zonder dat je reageert... :) Gebruik jij je tijd in Verwegistan alsjeblieft om te genieten.. :P

Neemt niet weg, dat het me weer een waar genoegen was om je blog te lezen... Arie op Safari: stoer hoor, een olifant achter je kont aan... Alvast veel plezier met de Paas-vakantie. Leuk (en goedkoop) dat je bij mensen kan logeren! Ik bedoel, een hotel is op z'n tijd ook best leuk, maar zo duik je wel echt in de cultuur...

Nou veel plezier maar weer, succes met studeren en alles!

Liefs!
Anne

t.Bertha

Hee Meskerem,

Wat leuk om weer te lezen en te zien hoe het is in Z-afrika.
Het lijkt me inderdaad heel bijzonder om de dieren gewoon in het wild te zien.
Daar waar ze echt horen en niet in een dierentuin.
Leuk dat je het zo naar je zin hebt en dat het zo goed gaat.
een heel fijne tijd en ook met je studie heel veel succes.
liefs van ons allemaal,

Toofy

Hey Mem,

Wat een heerlijke tijd heb jij daar zeg!
En dat je dan zelfs te kostbare internettijd opoffert om ons mee te laten leven... fantastisch!
Bij al deze verhalen vraag ik me toch af.... studeer je nog wel! :-p It's sound like a holiday...
Morgen zou ik officieel moeten proefstuderen aan de HHS , maar intussen is de CHE toch in waarde gestegen, sorry.
Blijf vooral posten, ik vind het erg leuk om het te volgen.
Sterkte met alles Mem.

Be Blessed,
Toofy

CarinArdjan

Hey Mem,

Dat klinkt leuk, safari! De foto's zijn ook leuk om te zien. Vooral die giraffes natuurlijk ;-) Dat tijgers zelfs in de boom gaan zitten, echt grappig! En die olifant... het is wel gevaarlijk, hoor, maar ja daar hou jij wel van, toch?!
Leuk dat je met Pasen verder kan gaan reizen, wel handig dat je dan gewoon met 'bekenden' mee kan. Wat Anne al zei, dat is wel goedkoper.
Succes met alles!!

Groetjes,

CarinArdjan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!